Besatthet är något fint.

Vi har en stegtävling på jobbet.
Tyvärr.
Jag blir lite lätt besatt. In a bad way alltså.
Så jag har börjat att stegoptimera mitt liv.

- Jag har märkt att jag tar för långa steg när jag springer. Jag försökte springa kortare men det var omöjligt.

- Jag har för nära till jobbet. Det här problemet kan bli hur dyrt som helst. Jag får nog nöja mig med att ta en omväg istället för att flytta.

- Jag erbjuder mig hela tiden att gå och hämta saker i köket. Risken är extremt stor att min sambo tror att det kommer bli en vana.

- Jag försöker ta en omväg till skrivaren. Det enda problemet är att den är precis utanför mitt rum.

- Jag dricker mycket vatten enbart för att behöva gå på toaletten fler gånger per dag.

Det är tur att jag inte är en tävlingsmänniska, då vet jag inte hur det här skulle sluta.


Kommentarer
Postat av: Malle

Man kan tydligen även skaka om stegräknaren för att få lite extrasteg. Har jag hört. Inget jag testat själv.



Ok, jag kanske provade... Men bara för att pressen blev för stor. Efteråt kände jag smutsig.



Jäkla stegräknartävlingar!

2010-05-03 @ 21:27:56
Postat av: Bryschan

Att äga en SAAB har jag hört ökar på stegen..

2010-05-03 @ 22:02:18
Postat av: En sked för pappa

Malle: Jag har hört om det där, men trodde inte att det fanns folk som faktiskt gjorde det!



Bryschan: Den har äntligen börjat betala av sig.

2010-05-04 @ 06:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0