Förkylt

Lilla E är som tidigare nämnt ganska förkyld och i går var det hostmåndag.
Som hon hostade!
Och som hon snorade!
Ett tag hostade hon faktiskt snor. Jag visste inte ens att det gick.

Vi lyckades med mild övertalning få i henne näsdroppar vilket gjorde att hon sov till kl 2.
Fast sen hjälpte ingenting längre.
Vi hade huvudet högt, hon fick mer nässpray, hon fick koksaltlösning, vi försökte ge henne lite varmt vatten (inte ett av våra mest genomtänkta beslut men jag tror inte det blir några permanenta vattenskador på golvet), hon fick prova på yoga mm etc.

Men hon hade bestämt sig. Så hon hostade i sömnen mellan kl 2 och kl 6.

Nu sitter hon brevid mig i soffan och beter sig som att inget har hänt.
Hon försöker gnaga lite på min överarm.
Vi har båda insett att gnagandet har tagits till en ny nivå med tänder både i över- och underkäken...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0