Sätta i halsen

E har lagt sig till med ett läte när hon äter.
Det låter som en astmaattack men det är bara ett belåtenhetsljud som bara kommer fram när hon äter.
Problemet är att hon andas in för att få fram detta glada jämmer.
Resultatet blir att med munnen full av gröt så hamnar oundvikligen en del i fel strupe.
Jag var på väg att göra en heimlich igår men insåg att det kanske inte ens fungerar på halvflytande saker?
Sen kom jag fram till att om ett barn hostar i 3 sekunder så kanske det inte ska räknas som andnöd.
Eller att luftvägarna är helt blockerade heller...

E tyckte min hastiga manöver när jag försökte ställa mig upp, sätta ner gröttallriken utanför hennes räckvidd och försöka ta upp henne ur stolen på samma gång var högst förvirrande men ändå väldigt roande.



Eller så blev hon bara glad över att jag tappade skeden precis framför henne.
Det är lite oklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0