Förbud mot Bisfenol A?

När jag köpte första nappflaskan till E så trodde jag faktiskt att alla nappflaskor var fria från Bisfenol A (BPA).
Det var ungefär tvärt emot vad som verkligen gällde.
Glädjande nog så finns det numera ett ganska stort utbud BPA-fria nappflaskor, men varför chansa?

Jag känner att jag blir ganska ovetenskaplig i mitt tänkande när det helt plötsligt gäller mitt egna barn, men med tanke på hur omdebatterat BPA faktiskt är så kanske ett förbud inte vore helt fel?
SvD har en bra artikel som förklarar problematiken.

Eller så får alla nappflaskeköpare enbart handla BPA-fria flaskor så kommer tillverkningen av dom ordinarie flaskorna upphöra ganska snabbt.


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Och glädjande nog erbjuder vi på Baby B Safe bara bisfenolfria barnprodukter! Välkommen att läsa och se mer på www.babybsafe.se

2010-05-10 @ 16:20:47
URL: http://www.babybsafe.se
Postat av: En sked för pappa

Tack för tipset Gunnel! Ska definitivt ta en titt i er webshop.

2010-05-10 @ 19:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0