Nu vet jag könet!

Jag kom på i söndags vilket kön det är på bäbisen!
I samma sekund som domaren blåser av matchen mellan Göteborg och AIK så får sambon tårar i ögonen.
"Jag visste inte att jag brydde mig så här mycket om ett fotbollslag?" säger hon.
Vad händer? var min första tanke. Får hon tårar i ögonen av sport?

Sen insåg jag vad det är som ger mig tårar i ögonen - Sportspegelns Årskrönika!
Att se Stefan Holm ta guld (igen!) i slowmotion med en känslosam musik i bakgrunden får mina tårkanaler att svämma över. Att se Anja Persson göra sälen och hoppa på prispallen i slowmotion till känslosam musik gör att jag får tårar av lycka.

Det är inget snack om det, det är en kille i magen!

Kommentarer
Postat av: Anders

En fråga och en synpunkt!

Fick du tårar även när bilder visades av en mycket rörd Henrik Larsson vid hans sista uppträdande på Olympia? Äkta tårar . . åtminstone för mig.



Vadå kille i magen? Det motbevisar du ju redan i första stycket då din sambo får tårar i ögonen. Dessutom av att AIK vinner.... Akta dig för tidig inplantering av könsroller... //Hälsar pappa till två tjejer

2009-11-06 @ 11:35:45
Postat av: En sked för pappa

Helt klart manliga hormoner i överflöd hos den stackars sambon som fortfarande inte återhämtat sig. Snart kommer hon börja titta på text-tv också!



Han svälja ner tårarna vid Henkes avtackning, men när han blev avtackad i Celtic då var det kört ;)

2009-11-06 @ 14:10:23
URL: http://enskedforpappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0