Kräksjuka

Det är nått med vinterkräksjukan som kryper in under skinnet på mig och ger riktigt mysiga obehagskänslor.
Jag har inte ens haft den så jag begriper mig inte på min egen oro, eller så är det ovetskapen om ifall jag är immun eller inte som är problemet. Jag vill så gärna vara immun men jag vill så ogärna få reda på, eller ens vara i närheten av att behöva få reda på, ifall jag är det eller inte.
Svenska Dagbladet har en artikel om att antalet fall nu har börjat öka, visserligen är det bara 16 st och alla i Skåne men det är 16 för många och 80 mil för nära....

Men! Det är då jag är lite glad att jag är produktutvecklare och varit med att ta fram den här produkten, som för övrigt kommer stå i en hylla i barnkammare märkt "Saker pappa har gjort" brevid tex en bild på den smarriga äppelkakan från i fredags!  
Vätskeersättning med aktiv bakteriekultur
Reklamvarning!

Kommentarer
Postat av: Fia

Uuuuääääähhhh!!!!1 Jag mår illa av ordet vinterkräksjuka. Kan vi inte låtsas som om den inte finns?

2009-11-18 @ 09:38:19
Postat av: Kajsa

Läste också någon artikel som handlade om kräkis och om man inte fått den än så var det ganska stor chans att man var immun..... fast det var iofs om man åkte mycket kommunalt. Så nu är jag säker på att jag är safe!)

2009-11-19 @ 10:35:23
Postat av: En sked för pappa

Det där motsäger ju helt att promenader ska hålla en frisk! Jag får nog börja åka buss till jobbet trots allt...

2009-11-19 @ 11:26:35
URL: http://enskedforpappa.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Bara buffel och båg det där med frisk luft och kondition.

Man måste härda kroppen helt enkelt. Jobba en vecka på dagis eller åk tunnelbanan i rusningstrafik och jag lovar du kommer få allt från böldpest till vinterkräksjukan . Bara att välja. :)

Tack för igår förresten.

2009-11-19 @ 14:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0