Bullmamma och bullpappa

Nått har hänt och jag börjar nästan gilla det. För ett år sen handlade bakning om årets lussebullsbak och kanske någon spontan blåbärspaj när det behövdes mer plats i frysen.
Jag tycker fortfarande att Ekströms frysta smulpaj är en helt suverän produkt, av den enkla anledningen att jag inte vet hur man gör smulpajsdegen.

Och så nu...  vi pratar kanel- och vaniljbullar på samma gång, vi pratar scones, cheesecake, amerikanska blåbärspannkakor och päronflan! Senaste skapelsen blev äppelkaka med hemgjord mandelmassa, och godare kaka har inte funnits i detta kök någonsin!



Men hur vänder man ner mjöl i vispat ägg utan att få klumpar?!? Varför har ingen uppfunnit det klumpfria mjölet än?
Jag skulle gärna visa en bild på den färdiga kakan men den gjordes i en hjärtformad form så jag skippar det...
                                                        

Kommentarer
Postat av: Butterkakan

Pretto! Vad duktig du är då...

Det här använder jag: http://www.maizena.se/chocolate-dream.aspx

Idiotsäkert sägs det, men man kan minsann misslyckas ändå :(

2009-11-16 @ 09:30:14
Postat av: Malle

Åååh, i min hjärtformade form!? Så roligt att ni får användning för den!

2009-11-16 @ 18:23:34
Postat av: En sked för pappa

Den väntar på att du kommer hit och fyller den med cheesecake!!

2009-11-16 @ 19:52:04
URL: http://enskedforpappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0