Helgens lussebak

Jag bakar en gång om året och det är när det ska göras lussebullar.
Nu tycker jag inte att det är speciellt roligt utan ganska tråkigt när degen ska knådas.
Men i år skulle jag minsann få hjälp av sambon!

Och vilken projektledning det blev! Din hjälp var ovärderlig.
Det hade nog aldrig blivit några bullar om du inte så tappert stått på dig att jag skulle mäta temperaturen på degspadet med stektermometern istället för med fingret.
Och dom hade säkert blivit brända om du inte snabbt som ögat sprungit och ändrat din status på Facebook till "Vì bakar"

Det enda problemet är att godare lussebullar har jag (förlåt, VI) aldrig gjort tidigare.
Vackra, nej.
Saftiga, ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0